مش سويت نوفمبر الجزء التاني

من الواضح ان الشهر ولحد نصه مش راضي يسيبني في حالي , ذكريات شغالة عمالة تهري في دماغي ومش بتخلص وانا اصلا ببقي علي أخري ومش قادر استحمل اي حاجة 

بقيت حاسس اني لازم اعيش في دايرة من التفكير واني اخاف من اي حاجة اتمناها انها تحصل , اني كنت من سنتين في نفس اليوم ده عرفت بنت كانت جميلة من جوه ومن بره بالنسبة ليا ساعتها وفضلت ابني حاجات كتير حلوة في خيالي توصلني لنقطة الجواز بس وصلت ان البنت دي بره في حياتي دلوقتي وانها غير الصورة اللي كنت راسمها ليها اصلا ! 

موضوع أن يبقي معايا مبلغ كويس واسافر واعمل اللي انا عاوزه اكتر وقت اتفشخت فيه في شغل وكمان في صرف فلوس لأوقات كنت ببقي معظم الوقت مفلس 

حاولت ابدأ في سكة اني اعمل اونلاين بيزنس خاص بيا ومعايا الفكرة وعملت مجهود عليها بس باقي تكاليف التسويق ودي حوار لوحده 

ممكن الحاجة الوحيدة اللي بقول انها قربت تخلص هي الكلية بس طلع ميتيني كام سنة عشان اوصل لده 

بقيت بحس اني اي حاجة بعملها في حياتي لازم اخرها خازوق ما بتكملش للأخر , طبعا الحمد لله علي كل حال نحمده في السراء والضراء لكن بتبقي برده انت خايف انك ما تعرفش تفرح في حاجة للأخر 

يعني تخاف انك تحب لتتجرح او اللي بتحبها تسيبك , تخاف انك تتعب في شغل لتسيبه , تخاف انك تصرف فلوس تضيع , تخاف انك تحوش فلوس ما تتبسطش بيها 

بقيىت حاسس اني في طريق لوحدي حتي لو حواليا الف واحد من اهلي وصحابي لكن مش كلهم حاسيين بيا لان كل واحد مسحول في دنيته 

بقيت حاسس اني مجرد زي محطة الناس بتيجي تريح فيها شوية وتمشي مش أكتر لكن المحطة هتفضل موجودة زي ما هي مش بتغيير سواء فيها ناس او مفيهاش 

Comments